Donata Riger: Zmianę zawsze należy rozpocząć od siebie

– Nadal wielu ludzi uważa, że można bezkarnie hejtować innych za ich podglądy czy styl życia. Uważam, że zmianę zawsze należy rozpocząć od siebie, to my musimy pokazać młodym ludziom, że słowa mają siłę i mogą bardzo zranić. Wykorzystajmy tę siłę do motywacji, wspierania się, akceptowania takimi jakimi jesteśmy, myślę, że wtedy wszystkim będzie żyło się lepiej. różnorodność jest dobra, gdybyśmy wszyscy byli tacy sami, bylibyśmy po prostu nudni. Jeszcze dużo praca przed nami, ale nie ma rzeczy nie możliwych. – mówi Donata Riger, specjalistka d/s ubezpieczeń w firmie Imagic Group, która została partnerem kampanii “Nie hejtuję-motywuję”. 

 

Jakie są główne obszary działania firmy Imagic Group w zakresie ubezpieczeń?

Głównymi obszarami działania Imagic jest rynek polskich przedsiębiorców. Nasze doświadczenie życiowe jest najbardziej bliskie do tej grupie Klientów. Doradzamy w zakresie zabezpieczeń majątku, życia, firmy i zdrowia.

Czym firma wyróżnia się na rynku?

Każdy z naszych Klientów to dla nas indywidualna sprawa i dla każdego staramy się odnaleźć najlepsze rozwiązanie. Skupiamy się na konkretnych potrzebach Klientów. Podczas mojej wieloletniej kariery nauczyłam się słuchać potrzeb Klientów a nie tylko słyszeć, prowadzę świadomy dialog, którego efektem jest konkretna oferta spełniająca wymagania. Jesteśmy zawsze pozytywnie nastawieni i w pełni zaangażowani w sprawy naszych Klientów, co skutkuje tym, że nasze ubezpieczenia są w pełni dopasowane.

Jakie są główne wyzwania, z jakimi zmaga się branża ubezpieczeniowa obecnie, zwłaszcza w kontekście zmian na rynku?

Ubezpieczenia to bardzo dynamiczna branża, wymagająca od Agentów ciągłego rozwoju. Ceny ubezpieczeń ulegają zmianą z dnia na dzień, to samo dotyczy również warunków poszczególnych ubezpieczeń, które również często podlegają modyfikacją. Zmieniły się także preferencję i potrzeby Klientów, aktualnie zauważamy wzrost zainteresowania ubezpieczeniami medycznymi. Agent ubezpieczeniowy musi również sprostać regulacjom prawnym. Nasza praca wiąże się ze sporą odpowiedzialnością. RODO i IDD bardzo wpłynęło na naszą codzienną pracę. Jesteśmy zobowiązani spełniać wszystkie wymogi prawne, a z drugiej strony staramy się zmniejszyć do minimum ilość pracy i czasu poświęcanego na spełnienie tych wymogów, w tym wszystkim musimy jeszcze odnaleźć też czas na pozostałe aspekty naszej pracy. Agent powinien być bardzo elastyczny i ciągle musi nadążać za zmianami.

W jaki sposób firma Imagic Group dostosowuje się do zmieniających się potrzeb klientów oraz do ewolucji branży ubezpieczeniowej?

Przede wszystkim na bieżąco się szkolimy, aby zawsze móc sprostać nawet tym najbardziej wygórowanym wymaganiom Klientów. Jak wspomniałam wyżej praca Agenta ubezpieczeniowego to ciągły rozwój i nadążanie za zmieniającymi się potrzebami Klientów.

Jakie wartości i zasady przyświecają Państwa działalności?

  • Troska o klienta – Klienci są dla nas najważniejsi, bez nich nie byłoby nas, więc słuchami ich potrzeb, staramy się sprostać każdym wymaganiom, aby każde ubezpieczenie było idealnym odzwierciedleniem ich potrzeb.
  • Przejrzystość – każde ubezpieczenie jest dobre pod warunkiem, że Klient wie co kupił i od czego się ubezpieczył, dlatego zawsze chętnie i cierpliwie odpowiadamy na każde pytania i wyjaśniamy wszystkie nieścisłości, cenimy szczerość, jesteśmy w stałym kontakcie z Klientami
  • Różnorodność – chcemy, aby klient miał w czym wybierać, nie jesteśmy zamknięci tylko na jedno TU, zawsze dobieramy ubezpieczenie tak aby było w pełni dopasowane do Klienta
  • Współpraca – wierzymy, że razem można więcej. Ważna jest dla nas dobra współpraca z klientem, pozytywne podejście i to, aby klient czuł, że może do nas przyjść z każdym problemem i zawsze wyjdzie z gotowym rozwiązaniem.

W jaki sposób buduje Pani relacje z partnerami biznesowymi, dlaczego uważa Pani, że są one kluczowe dla sukcesu biznesowego?

W relacjach biznesowych najważniejsze jest dla mnie zaufanie, szczerość, zrozumienie i szacunek. Jak mamy tą podstawę mamy na czym budować współpracę. Wsparcie – w naszym biznesie nie walczymy, ale patrzymy w jednym kierunku co ułatwia osiąganie wyznaczonych celów. Zawsze dotrzymuję danego słowa i wyznaczonych terminów. Szanuję zarówno swój czas jak i czas moich Partnerów biznesowych.

Ważne dla mnie są także:;

  • Elastyczność
  • Zrozumienie
  • Pewność siebie
  • Dzielenie się wiedzą i doświadczeniem zawodowym

Jak Pani postrzega rolę doradcy ubezpieczeniowego?

Moja praca polega często na  zdobyciu zaufania klienta, uważam to za bardzo ważny czynnik i początek dobrej współpracy. Zawsze staram się znaleźć najlepsze rozwiązanie dla klienta bazując na różnych ofertach wielu TU. Jak wspomniałam wyżej każdy klient to dla mnie indywidualna sprawa. Każdorazowo jasno i przejrzyście odpowiadam na pytania klientów, ważne znaczenie ma tu też cierpliwość, co klient to inna sytuacja. Dobry agent powinien mówić zarówno o wadach jak i zaletach danej oferty i absolutnie niczego nie ukrywać przed klientem, szczerość to podstawa. W mojej pracy się to sprawdza, klienci chętnie do mnie wracają i polecają mnie swoim znajomym.

Co skłoniło Panią do zaangażowania się w kampanię “Nie hejtuję – motywuję”?

Myślę, że duży wpływ na to miała obecna sytuacja i to jak bardzo hejt się rozwinął wśród młodych ludzi. Młodzież często powiela język wypowiedzi jaki panuje w domu, w szkole czy w Internecie. Nadal wielu ludzi uważa, że można bezkarnie hejtować innych za ich podglądy czy styl życia. Uważam, że zmianę zawsze należy rozpocząć od siebie, to my musimy pokazać młodym ludziom, że słowa mają siłę i mogą bardzo zranić. Wykorzystajmy tę siłę do motywacji, wspierania się, akceptowania takimi jakimi jesteśmy, myślę, że wtedy wszystkim będzie żyło się lepiej. różnorodność jest dobra, gdybyśmy wszyscy byli tacy sami, bylibyśmy po prostu nudni. Jeszcze dużo praca przed nami, ale nie ma rzeczy nie możliwych.

Uważam, że zarówno w środowisku biznesowym jak i społecznym powinniśmy się wspierać i motywować do coraz lepszego działania, nikomu nie służy hejt czy krytyka. To nie pomaga budować dobrych relacji międzyludzkich.

W jaki sposób Pani postrzega konkurencję w branży ubezpieczeniowej?

Uważam, że od konkurencji można się wiele nauczyć, jest ona potrzebna. W konkurentach mogę z jednej strony zaobserwować mocne strony, które wpłyną na chęć do ich naśladowania, ale także te słabsze, które będą dla mnie sygnałem co mogę zrobić inaczej, lepiej? Co będzie mnie wyróżniało na rynku i spowoduje, że klienci wybiorą właśnie mnie.

Czy firma Imagic Group podejmuje jakieś działania na rzecz promocji etycznych standardów w branży ubezpieczeniowej?

Tak, firma podejmuje szereg działań na rzecz promocji etycznych standardów w branży ubezpieczeniowej. Należą do nich:

  • Przestrzeganie wszystkich obowiązujących przepisów i regulacji dotyczących ubezpieczeń.
  • Wdrażanie i promowanie programów szkoleniowych w zakresie etyki biznesu i odpowiedzialności społecznej.
  • Dbanie o transparentność i jasność zapisów umów ubezpieczeniowych oraz informowanie klientów o ich prawach i obowiązkach.
  • Wspieranie inicjatyw edukacyjnych i społecznych mających na celu podnoszenie świadomości społecznej na temat ubezpieczeń i etyki biznesu.
  • Aktywne uczestnictwo w różnych organizacjach branżowych i inicjatywach mających na celu promowanie najlepszych praktyk w sektorze ubezpieczeniowym.

Działania te mają na celu budowanie zaufania klientów i partnerów biznesowych oraz tworzenie pozytywnego wizerunku firmy jako podmiotu dbającego o dobro społeczne i rzetelne relacje z klientami.

Jakie są Państwa plany na przyszłość w kontekście rozwoju firmy oraz zaangażowania społecznego?

Nasze plany na przyszłość obejmują dalszy rozwój naszej firmy poprzez poszerzanie oferty produktowej, chcemy ulepszać i usprawniać kontakt z Klientami poprzez innowacje i nowe technologie komunikacji. Chcemy również kontynuować nasze zaangażowanie społeczne poprzez działania charytatywne, wsparcie lokalnych społeczności oraz promowanie zrównoważonego rozwoju.

Rozmawiała: Ilona Adamska

Donata Riger – Absolwentka Wyższej Szkoły Zarządzania Marketingowego i Języków Obcych w Katowicach oraz Wyższej Szkoły Inżynierii Bezpieczeństwa. Od 20 lat działa na rynku ubezpieczeń. Zaczynała jako agent ubezpieczeniowy w stacjonarnym biurze, dziś stawia na doradztwo w kompleksowym zabezpieczeniu Klienta biznesowego na terenie całej Polski. Pochodzi z Radzionkowa, miasta zlokalizowanego w aglomeracji śląskiej. Tu mieszka i wychowuje syna w zgodzie z wielopokoleniowymi tradycjami i dbałością o śląską gwarę.

Więcej o Partnerze Kampanii na stronie: https://www.facebook.com/imagic.ubezpieczenia

CHCESZ WESPRZEĆ KAMPANIĘ? NAPISZ NA INFO@IDMEDIA.PL. 

 

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *