Katarzyna Pietrzyk-Bilewicz: Świadomi w życiu, świadomi w biznesie – to nasze hasło!

Prowadzenie firmy i biznesu wzbogaciło mnie o mnóstwo doświadczeń, zarówno tych dobrych i napędzających do rozwoju, jak i tych złych. Mam w sobie ogromne poczucie świadomości tego, jak bardzo destrukcyjnie na całe życie może wpływać hejt, trolling czy choćby po prostu czyjaś bezpodstawna nieżyczliwość. Mam silny charakter, ale wiem jak bardzo potrafi to podciąć skrzydła i obniżyć samopoczucie, wiarę w siebie. Jeśli my, dorośli mamy trudności z radzeniem sobie z hejtem, to co mają powiedzieć dzieci i młodzież, osoby które nie mają jeszcze wykształconej świadomości i mechanizmów obronnych? A przecież to oni stanowią przyszłość, to oni przejmą budowane przez nas biznesy, będą kształtować otaczający nas świat. Jestem głęboko przekonana, że akcje takie jak “Nie hejtuję – motywuję” są po prostu bardzo potrzebne i niosą ogromną wartość dla naszego społeczeństwa – mówi Katarzyna Pietrzyk – Bilewicz, właścicielka firmy Higiena Serwis, Członkini Europejskiego Klubu Kobiet Biznesu, Partner Kampanii “Nie hejtuję-motywuję”.

 

 

Jakie konkretnie usługi i produkty oferuje firma Higiena Serwis w ramach segmentu B2B?

Higiena Serwis to firma dystrybucyjna. Dostarczamy środki czystości, profesjonalną chemię i sprzęt do sprzątania, wyposażenie łazienek, toalet i kuchni, kosmetyki hotelowe, serwetki oraz inne rozwiązania higieniczne, niezbędne do zapewnienia czystości, bezpieczeństwa i higieny. Współpracujemy z firmami i obiektami ze wszystkich branż, obsługujemy segment HoReCa, zakłady produkcyjne, administrację, szkoły, lecznictwo, biura i wszelkiego rodzaju firmy. Nie tylko dostarczamy produkty, ale też zapewniamy szereg usług: wynajem maszyn czyszczących, personalizację produktów (kosmetyków, galanterii hotelowej czy serwetek gastronomicznych), wyposażamy obiekty w dozowniki i podajniki w ramach najmu lub użyczenia. Jesteśmy autoryzowanym dystrybutorem produktów marki Tork, a od 10 lat przedstawicielem na Polskę produktów włoskiej marki BulkySoft, tworząc jednocześnie sieć jej dystrybucji w naszym kraju. Chciałabym podkreślić, że dla naszych Klientów nie jesteśmy tylko dostawcą, ale przede wszystkim PARTNEREM biznesowym, na którego zawsze mogą liczyć – ogromną wagę przykładamy do budowania relacji bazujących na zaufaniu, wspieramy naszych klientów w doborze odpowiednich dla nich rozwiązań higienicznych i produktów. Naszym celem jest dbanie o to, by nasi Klienci czuli się w pełni zaopiekowani, mieli świadomość, że ich obiekty są w dobrych rękach, a dzięki temu mogą skupić się całkowicie na swojej pracy, bez obaw o komfort, czystość, higienę. Niedawno poszerzyliśmy asortyment naszego sklepu o ogromny dział z artykułami biurowymi i spożywczymi – właśnie po to, by zapewnić wszystkie artykuły do codziennego funkcjonowania biur, hoteli, firm, szpitali czy instytucji w jednym miejscu.

W jaki sposób firma pomaga swoim klientom i jak ich wspiera w doborze odpowiednich rozwiązań higienicznych i środków czystości?

Myślę, że nasze fachowe doradztwo oraz wszelka pomoc to prawdziwa wartość. Nasi klienci nigdy nie są pozostawieni sami sobie. Klient i jego potrzeby są w centrum naszych działań.

Pomagamy w wyborze i wdrożeniu najlepszych rozwiązań higienicznych, sprzętu, maszyn oraz środków czystości. Dzięki analizie potrzeb, ilości osób zatrudnionych i korzystających z rozwiązań higienicznych, rekomendowane przez nas systemy pasują do typu przedsiębiorstwa, procesów, jak i budżetu. Oferujemy możliwość odbioru zużytych ręczników papierowych i wdrożeniu programu Tork Paper Circle. Pomagamy wyposażyć firmy bez ponoszenia wysokich kosztów zakupów dozowników poprzez pakiety umów użyczeń lub najmu. Wspieramy w przygotowaniu i wyprodukowaniu produktów personalizowanych z logo klienta np. serwetek, kosmetyków czy kapci. Szkolimy, edukujemy i wyposażamy firmy we wszystkie wymagane instrukcje i plany higieny. Bazujemy na znanych markach, a to gwarantuje bezpieczeństwo, najwyższą jakość i wydajność. Promujemy produkty certyfikowane, ekologiczne, przyjazne dla Twojego zdrowia i środowiska.

Naszym atutem jest świetnie zorganizowany i przygotowany Dział Handlowy i Dział Obsługi Klienta, a pracujące w nim osoby są doskonale przeszkolone – dzięki temu każdy zgłaszający się do nas klient ma pewność, że będzie miał idealnie dobrane, odpowiednie swoich potrzeb produkty. Na środkach czystości i artykułach higienicznych można wiele zaoszczędzić, pod warunkiem że są dobrze dobrane – a my właśnie o to dbamy przy każdej współpracy. Pierwszym krokiem jest rozpoznanie potrzeb i oczekiwań oraz warunków panujących na obiekcie oraz możliwości finansowych klienta, dlatego dużą wagę przykładamy do przeprowadzenia audytów obiektów. Następnie tak dobieramy produkty i systemy, aby zapewnić najwyższy poziom czystości, higieny i bezpieczeństwa, ale przy możliwie jak najniższym zużyciu materiałów uzupełniających. Dobieramy artykuły higieniczne i dozowniki np. do stopnia natężenia ruchu, prestiżu obiektu, wymagań związanych z przepisami prawa. Rekomendujemy takie produkty, które optymalnie sprawdzą się w danym miejscu.

Urządzenia do sprzątania czy maszyny czyszczące zawsze proponujemy sprawdzonych producentów a środki chemiczne w formie wydajnych koncentratów. Szybkość, terminowość, dokładność to jedno. Drugie to maksymalne ułatwienie pracy i odciążenie klienta od wielu zajęć oraz zapewnienie łatwego dostępu do informacji i dokumentów. Każdy klient ma stałego opiekuna w biurze obsługi, który zna jego firmę i wszelkie ustalenia. Klienci mają także zapewnione doradztwo przez naszych konsultantów. Mogą liczyć na wszelką pomoc, przy realizacji nietypowych zamówień lub innych nie standardach działań. Nasi partnerzy, którzy współpracują z nami przy dystrybucji produktów BulkySoft, otrzymują cały pakiet działań i materiałów. Wdrożenie, szkolenia, materiały marketingowe, próbki i indywidualne podejście do ich konkretnych potrzeb oraz wszelką pomoc.

Jakie są główne cele szkoleń i edukacji, które oferujecie swoim klientom w zakresie higieny?

Naszym nadrzędnym celem jest po prostu zwiększanie świadomości naszych klientów w tematach związanych z szeroko pojętą czystością w miejscu pracy, ekologią czy optymalizacją wydatków i wyborem najkorzystniejszych rozwiązań. Bardzo mocno promujemy systemy higieniczne i produkty Premium, właśnie dlatego że im lepszej jakości stosowane są produkty, tym mniej zużywa się materiałów higienicznych i mniej się płaci. Uczymy, że jakość produktów ma wpływ na czas i pracę, ponieważ mniej czasu potrzeba na sprzątanie czy wymianę wkładów. Stawiamy na produkty certyfikowane, bo gwarantują powtarzalną jakość i bezpieczeństwo. Informujemy co zrobić, aby uniknąć masowych zwolnień lekarskich wśród pracowników, które są bardzo kosztowne dla firm. Uświadamiamy jak wielkie znaczenie ma higiena i czystość w miejscach ogólnodostępnych, jak można zredukować ilość powstających w obiekcie odpadów czy dlaczego to co najtańsze wcale się nie opłaca. To przykładowe zagadnienia, na które chcemy by nasi klienci po prostu znali odpowiedź, bo dzięki temu staną się świadomymi konsumentami i wybiorą takie produkty i rozwiązania, które są optymalne dla nich i bezpieczne dla środowiska. Naszym dystrybutorom oferujemy cykliczne szkolenia produktowe, gdzie mają okazję zapoznać się całą gamą produktów BulkySoft, z ich jakością i wyjątkowością.

Jakie kryteria i standardy stosuje Higiena Serwis przy wyborze swoich partnerów i dostawców?

Zawsze stawiamy na partnerstwo i na długą współpracę – jestem zwolennikiem budowania biznesu na zaufaniu i wzajemnym szacunku. Dążymy do tego, by nasi klienci i partnerzy widzieli w nas wartość dla swoich biznesów, mieli poczucie pełnej opieki z naszej strony. W przypadku wybierania przez nas dostawców, szukając nowych produktów do dystrybucji zależy nam bardzo na transparentności w zakresie chociażby ekologii, jakości używanych surowców, warunków w jakich powstają produkty, podejścia producentów do środowiska i zrównoważonego rozwoju i to jakimi wartościami kieruje się firma. To między innymi dlatego zdecydowaliśmy się zostać importerem marki BulkySoft – byliśmy pod wrażeniem ogromnej troski producenta o świat przyrody i podejmowanych przez niego działań na rzecz jego ochrony i przede wszystkim świetnych produktów.

Dlaczego firma angażuje się w projekty proekologiczne i jakie konkretne działania podejmuje w tej kwestii?

Świadomi w życiu, świadomi w biznesie – to nasze hasło. A to oznacza, że świadomie weszliśmy na ścieżkę zrównoważonego rozwoju, bo doskonale zdajemy sobie sprawę z tego, jak duży wpływ na otaczający nas świat przyrody ma branża czystości. Codziennie zużywa się ogromne ilości papierów toaletowych, ręczników, mydeł czy środków czystości, dlatego naszym celem jest edukowanie klientów, co mogą zrobić, jakie produkty wybrać, aby ograniczyć negatywny wpływ na środowisko i oddać naturze to, co jej zabieramy. Duży nacisk kładziemy też na wskazanie Klientom rozwiązań najbardziej wydajnych, pozwalających na ograniczenie zużycia bez uszczerbku dla higieny, komfortu czy czystości. To niezwykle ważne, ponieważ im lepszy jakościowo produkt, tym mniej go zużywamy, a więc rzadziej zamawiamy – pozwala to obniżać choćby ślad węglowy związany z transportem i redukować ilość powstających odpadów. Rekomendujemy produkty certyfikowane, bezpieczne, powstające u producentów mających wyśrubowane standardy dotyczące ekologii. W naszej ofercie posiadamy papierowe produkty higieniczne, w jakości Premium, a wykonane w 100% z przetworzonych kartonów. Środki chemiczne ekologiczne, a także ekologiczne kosmetyki hotelowe.

Oprócz edukacji i rekomendacji ekologicznych rozwiązań aktywnie uczestniczymy w różnych akcjach i projektach. Jednym z nich, z którego jestem bardzo dumna, jest projekt sadzenia drzew – przy współpracy z posadzimy.pl Każdy klient naszego e-sklepu, który zrobił zakupy za min. 1200 zł dostaje od nas w prezencie drzewko i certyfikat. Akcję prowadzimy od niecałych dwóch lat, a już udało się nam posadzić 500 drzew, a więc niemal 550 mkw lasu!

Innym przykładem naszych działań podejmowanych z myślą o ochronie środowiska jest proponowana przez nas innowacyjna usługa Tork Paper Circle, czyli recyklingu ręczników papierowych. Wraz z marką Tork pomagamy firmom wdrożyć rozwiązania, polegające na składowaniu zużytych ręczników do rąk i przekazywania ich do recyklingu. Już wiele firm zdecydowało się skorzystać z takiej opcji, co mnie niezmiernie cieszy, i jest bardzo zadowolonych z tej usługi. Mamy poczucie ogromnej odpowiedzialności za naszą planetę, dlatego stawiamy na ekologiczne produkty i edukację w zakresie ich doboru i znaczenia decyzji zakupowych – klienci, którzy wybierają takie rozwiązania otrzymują od nas wyróżnienie “Pomagamy Naturze, świadomi w życiu – świadomi w biznesie”.

Co skłoniło firmę do wspierania kampanii społecznej “NIE HEJTUJĘ – MOTYWUJĘ” przez kolejny rok?

Prowadzenie firmy i biznesu wzbogaciło mnie o mnóstwo doświadczeń, zarówno tych dobrych i napędzających do rozwoju, jak i tych złych. Mam w sobie ogromne poczucie świadomości tego, jak bardzo destrukcyjnie na całe życie może wpływać hejt, trolling czy choćby po prostu czyjaś bezpodstawna nieżyczliwość. Mam silny charakter, ale wiem jak bardzo potrafi to podciąć skrzydła i obniżyć samopoczucie, wiarę w siebie. Jeśli my, dorośli mamy trudności z radzeniem sobie z hejtem, to co mają powiedzieć dzieci i młodzież, osoby które nie mają jeszcze wykształconej świadomości i mechanizmów obronnych? A przecież to oni stanowią przyszłość, to oni przejmą budowane przez nas biznesy, będą kształtować otaczający nas świat. Jestem głęboko przekonana, że akcje takie jak “Nie hejtuję – motywuję” są po prostu bardzo potrzebne i niosą ogromną wartość dla naszego społeczeństwa, więc jeśli mogę dołożyć swoją cegiełkę do ich realizacji to robię to z wielką przyjemnością i poczuciem wdzięczności dla organizatorów.

Jak sądzisz, skąd bierze się hejt i kim według Ciebie jest hejter?

Anonimowość, zazdrość i zawiść, brak empatii i frustracja i niskie poczucie własnej wartości – myślę, że to są główne czynniki napędzające hejt w sieci. Agresja w Internecie często wynika z różnych czynników psychologicznych, a dodając do tego poczucie bezkarności za własne słowa i wypowiedzi – mamy gotowy przepis na hejtera. Niektórzy ludzie po prostu nie potrafią zrozumieć czy docenić uczuć innych. Mogą być pochłonięci własnymi problemami lub brakiem świadomości, jak ich słowa i działania mogą ranić innych ludzi. Myślę, że hejterzy to w gruncie rzeczy po prostu bardzo smutni i pogubieni w życiu ludzie, którzy nie radząc sobie z własnymi emocjami i potrzebują wyładować swoją frustrację, stres czy niezadowolenie poprzez atakowanie innych. Niektóre osoby mogą nie mieć wystarczającego doświadczenia w konstruktywnym komunikowaniu się z innymi. Mogą wybierać hejt jako formę wyrażania swoich opinii, nawet jeśli jest to niemądre czy krzywdzące.

Czy dotknął Cię kiedyś hejt? A może Twoją firmę? Znasz skuteczne sposoby radzenia sobie z hejtem?

Nie i oby zawsze tak było. Jestem w tej komfortowej sytuacji, że choćby ze względu na ukończone studia Psychologia w biznesie oraz swoje życiowe doświadczenia, mam całkiem solidną wiedzę o mechanizmach rządzących hejtem i sposobach reakcji na to zjawisko. Ta świadomość, wiedza i kompetencje dają mi ogromny komfort, ale też doskonale rozumiem jak ważna jest właśnie edukacja, zwłaszcza młodych ludzi i dzieci oraz pomoc i wsparcie jakie powinni otrzymać gdy dotknie ich mowa nienawiści. To oni są najbardziej narażeni na destrukcyjny wpływ hejtu na ich życie, emocje i kondycję psychiczną, ponieważ po prostu nie potrafią sobie poradzić z atakami i trollingiem. Myślę, że takie publikacje jak książka “Nie hejtuję-motywuję” oraz akcje edukacyjne przeprowadzane w szkołach to najlepsza droga do uświadamiania dzieci i młodzieży, wskazywania im mądrych sposobów radzenia sobie z hejtem, budowania w nich poczucia własnej wartości niezależnie od tego, co mówią czy piszą inni.

Czy możesz opowiedzieć coś więcej o zaangażowaniu Twojej firmy w pomoc fundacji zajmującej się ratowaniem psów z pseudohodowli oraz fundacji zajmującej się psychoedukacją młodzieży? Dlaczego wspierasz tego typu działania?

Ktoś kiedyś powiedział, że nie możemy uratować wszystkich zwierząt na świecie, ale dla każdego psa, którego uratujemy, zmieniamy cały jego świat na lepsze – jako miłośnik czworonogów, mająca swojego cudownego psiego przyjaciela Gorginka, który każdego dnia towarzyszy mi w pracy, zgadzam się bezdyskusyjnie z tym stwierdzeniem. Jestem bardzo wrażliwa na każde cierpienie zwierząt, które przecież są skazane na nas, na ludzi i to od nas zależy ich szczęście. Psy są tak bezinteresowne, darzą nas tak ogromnym zaufaniem i miłością, a mimo to spotykają na swojej drodze ludzi podłych, wyrachowanych, po prostu złych. Kiedy Fundacja Adoptuj, Uratuj, Pokochaj w jednym ze swoich postów opisała, jak duże nakłady finansowe wykłada na zakup środków czystości, to od razu pomyślałam, że w ten sposób mogę pomóc. Decyzja o długofalowym wsparciu była dla mnie oczywista, a ogromne zaangażowanie osób pracujących w Fundacji i ich bezinteresowne poświęcenie na rzecz piesków tylko utwierdziła mnie w tym przekonaniu. A największym powodem do radości jest dla mnie fakt, że dwie cudowne osoby z mojego zespołu… zdecydowały się na adopcję jej podopiecznych, przeszło pozytywnie weryfikację i dało dwóm pieskom kochające domy! Jestem z Was dumna Aniu i Edytko.

Chciałabym też wspomnieć o jeszcze jednej fundacji, Wise Future University, którą również wspieramy – to wspaniały projekt promujący i wdrażający psychoedukację wśród dzieci i młodzieży. Dlaczego dokładamy swoją cegiełkę? Wystarczy spojrzeć na zatrważające po prostu dane – obecnie ponad 25 000 dzieci i młodych ludzi jest leczonych z powodu zaburzeń depresyjnych i zaburzeń nastroju, a z drugiej strony mamy sytuację, gdzie na jeden etat psychologa szkolnego przypada… 785 dzieci! To dla nas, dorosłych, jasny sygnał – stan zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży jest dramatyczny, więc musimy bardzo pochylić się nad realną pomocą, profilaktyką, psychoedukacją właśnie. Problemy psychiczne mają różne podłoże, może to być również hejt, zawiść, złośliwość rówieśników czy przemoc psychiczna. Im szersze grono młodzieży zostanie objęte opieką, doświadczy wsparcia i będzie miało dostęp do specjalistów, a także poszerzy swoją wiedzę na temat sposobów radzenia sobie z trudnymi emocjami i sytuacjami – tym lepiej dla całego społeczeństwa, którego przecież to młodzi ludzie są fundamentem.

Jakie są plany rozwoju firmy na najbliższe lata?

Nie planuję wprowadzania większych zmian w działalności firmy, ale kto mnie zna to wie na pewno, że w moim słowniku nie ma słowa “stagnacja”. Zmiany to nieodłączna część naszego życia i biznesów, dlatego również w Higiena Serwis z całą pewnością będą się dokonywać. W najbliższym czasie planuję kłaść jeszcze większy nacisk na doskonalenie obsługi klientów i optymalizację procesów wewnętrznych. Nasz zespół się powiększa, nawiązujemy kolejne współprace – musimy być perfekcyjnie przygotowani na zmieniające się potrzeby rynku i oczekiwania odbiorców naszej oferty. Pracujemy na danych, analizujemy wyniki poszczególnych etapów i weryfikujemy skuteczność podejmowanych działań. Z całą pewnością będziemy nadal podążać ścieżką zrównoważonego rozwoju i powiększać Higienę Serwis o kolejne ekologiczne rozwiązania i produkty, a także edukować i promować dobre praktyki. Jesteśmy zawsze na bieżąco z nowinkami pojawiającymi się na rynku, monitorujemy wszystkie trendy i reagujemy na nie. Wierzę, że połączenie obsługi na najwyższym poziomie z doskonale dopracowaną ofertą produktową i usługową oraz rzetelne, fachowe i profesjonalne doradztwo to klucz do sukcesu. Mamy swoje cele i konsekwentnie dążymy do ich realizacji, a wszystkie pojawiające się po drodze trudności staramy się traktować nie jako problem, a jako świetną okazję do samodoskonalenia i okazje do wykorzystania.

Rozmawiała: Ilona Adamska

fot. Piotr Wroniewicz

*** Więcej o kampanii na www.niehejtujemotywuje.pl.

Dodaj komentarz

Twój adres e-mail nie zostanie opublikowany. Wymagane pola są oznaczone *