Marka osobista, to doskonałe narzędzie do komunikowania się z innymi. Determinuje to, czy będziemy postrzegani jako eksperci, jako osoby wiarygodne. Składają się na nią m.in: nasze wartości, osobowość, kompetencje, doświadczenie, wizerunek i emocje (jak doświadczają nas inni). Dlaczego warto w nią inwestować? Czym tak naprawdę jest PR i marketing? Odpowiadamy w formie słynnych cytatów.
– Zbyt wielu ludzi przykłada zbyt dużą uwagę do tego kim nie są, zamiast skupić się na tym kim są. (Malcolm Forbes)
– Nie zbudujesz reputacji na tym, co dopiero zamierzasz zrobić. (Henry Ford)
– Potrzeba 20 lat, żeby zbudować dobrą reputację, a tylko 5 minut, żeby ją zniszczyć. Jeśli to sobie uświadomisz, będziesz podchodzić do wszystkiego inaczej. (Warren Buffett)
– Marka osobista to w gruncie rzeczy obietnica unikalnych wartości, które możesz dać od siebie. Jest to też sposób, aby potencjalni klienci widzieli ciebie jako jedyną możliwość na rozwiązanie ich problemu. (dr Sarah David)
– Marka osobista to to, co mówią o Tobie inni, gdy wychodzisz z pokoju. (Jeff Bezos)
– Marka osobista to nie tyle zbiór atrybutów, ile – w moim mniemaniu – pewna historia, którą są w stanie opowiedzieć inni ludzie, kiedy słyszą twoje nazwisko. (Edyta Niewińska)
– W świecie, w którym możesz być każdym – bądź sobą. (Etta Turner)
– Prowadzenie biznesu bez reklamy jest jak puszczanie oka do dziewczyny po ciemku. Nikt poza nami nie wie, co robimy. (Henderson Stuart)
– Nie możesz mówić, że twoja firma jest świetna, jeżeli nie jest świetna w marketingu i pijarze. (Polly La Barre)
– Wiele rzeczy małych stało się wielkimi, tylko dzięki odpowiedniej reklamie. (Mark Twain)
– 80% sukcesu to umiejętność pokazania się. (Woody Allen)
– 70% naszych decyzji zakupowych podejmujemy w oparciu o to, jak jesteśmy traktowani jako ludzie, a tylko 30% bazuje na właściwościach produktu. (John McKean)
– Gdy już dostaniemy się na sam szczyt, upewnijmy się, że rynek o tym wie. (Jack Trout )
– Daj im jakość. To najlepszy rodzaj reklamy. (Milton Hershey )
– Zaprzestać reklamy by oszczędzić pieniądze to jak zepsuć zegar, by zatrzymać czas. (Thomas Jefferso)
– Firmy, które nie inwestują w PR i reklamę umierają najszybciej. (Eva Parker)
– Bądź tym kim jesteś i mów to, co czujesz, ponieważ ci, którzy mają z tym problem nie są ważni, a ci, którzy są ważni nie mają z tym problemu. (Fritz Perls)
Przygotowała: Ilona Adamska